Praegusel hetkel on väga palju erinevaid turundustööriistu, mis muudavad sotsiaalmeedia kontode haldamise mugavamaks ja aitavad luua teistest eristuvat sisu. Kusjuures kui paljud tööriistad võivad turunduseelarves päris kõvasti tunda anda, siis nende kolme puhul on saadaval ka täiesti tasuta versioonid.
Canva – online-tööriist graafiliste disainide, videode vms töötlemiseks ja kujundamiseks
Meie vaieldamatu lemmik on kindlasti Canva! Kui Illustrator pole päris Sinu jaoks, siis Canva on suurepärane vahend sotsiaalmeediasse põhilise visuaalse materjali tootmiseks. Viimane võimaldab nii graafilise disaini, videode kui piltide töötlemist. Canvas on võimalik tasuta kasutada erinevaid valmiskujundusi, millel saab vajadusel muuta nii kirjastiili, paigutust kui lisada näiteks enda ettevõtte logosid, värve kui pildimaterjali. PS! Canva Pro versioon pakub suuremat valikut erinevaid valmiskujundusi kui pildimaterjali ja viimast on võimalik proovida tasuta 30 päeva!
SurveyMonkey – küsitluste tegemise tööriist, millega võimalik muuta tänu jälgijatele oma toodet, teenust või sisu paremaks
Kui mõned aastad tagasi oli ettevõtete üheks eesmärgiks sotsiaalmeedias turundamisel saada endale võimalikult palju jälgijaid, siis praegu hakatakse järjest enam mõistma, et oluline pole mitte jälgijate arv, vaid nende kvaliteet. SurveyMonkey ehk siis tööriist, millega on võimalik teha väga detailseid küsitlusi nii sotsiaalmeedias, e-maili või näiteks kodulehel jagamiseks. Viimane annab võimaluse tõsta oma turundusstrateegia teisele tasandile ja uurida oste oma sihtrühmalt, millist informatsiooni nad soovivad või kuidas muuta toodet nende jaoks paremaks. Võtmeteguriks on muidugi oma jälgijaskonna austamine, tehes küsitluse, mis on väga läbimõeldud, kindlasti mitte ajamahukas ja mille täitmisel on võimalik ka inimesel omaltpoolt kas saada ligipääs millelegi eksklusiivsele (näiteks tasuta kasulik videokoolitus) või hoopiski saada soodustus järgmise toote või teenuse soetamisel. Survey Monkey puhul on kuutasu üpriski kallis ja tööriista on küll võimalik tasuta kasutada, kuid sel juhul puudub ligipääs valmis template’idele ja mõningatele lisafunktsioonidele. Sellegipoolest on võimalik küsitlus lihtsasti brändida, lisades oma logo, väga palju on võimalik inspiratsiooni saada näidisküsimustest (nt. How would you rate the quality of the product? How would you rate the value for your money of the service?). Võimalik on teha nii avatud küsimusi kui valikvastustega küsimusi, lisada pildimaterjali kui lihtsalt teksti, millele vastust ei oodata.
Buffer – halda Facebooki, Instagrami, Twitteri, LinkedIn või Shopify postitusi ühelt platvormilt
Buffer on sotsiaalmeedia turunduse platvorm, mis võimaldab hallata nii Facebooki, Instagrami, Twitteri, LinkedIn kui Shopify postitusi. Tööriist annab soovitusi ka parimate postitamise kellaaegade, päevade kui postitamise tiheduse kohta. Näiteks meie Luvos Media Facebooki leht on küll alles loodud ja selle tõttu pole andmed kuigi relevantsed (oleme alles mõned postitused teinud ja jälgijad mõned päevad tagasi lisandunud), siis lihtne võrdlus – kolm korda päevas postitades on prognoositud engagement rate ainult 8,11%.